E-Sport – Studia Zarządzanie
Studia e-sport I stopnia – licencjackie
Zamień pasję do gier w zawód przyszłości!
Studia esportowe to innowacyjny kierunek dla tych, którzy chcą rozwijać się w dynamicznie rosnącej, szeroko pojętej branży gamingowej. Dzięki współpracy z ekspertami z branży, którzy tworzą ją od samego początku, zyskasz praktyczne umiejętności, które pozwolą Ci zacząć karierę w esporcie (i nie tylko).
Czego się u nas dowiesz?
- Jak założyć organizację esportową od podstaw:
Od kwestii prawnych, przez dobór kadry, aż po domknięcie budżetu - Jak robić dobry kontent:
Poznaj skuteczne strategie promocji, budowania marki i relacji z odbiorcami. - Jak zostać najlepszym trenerem:
Nauczysz się jak planować treningi, motywować zawodników i zdobywać tytuły! - Jak zarządzać finansami – od budżetu do sponsora:
Naucz się dysponować środkami i pozyskiwać partnerów dla swojej drużyny. - Jak rozwijać się jako gracz:
Trenuj pod okiem doświadczonych specjalistów League of Legends, VALORANT i CS2. Rozwijaj grę zespołową, analizuj błędy i poprawiaj swoją formę.
Istotnym modułem studiów esportowych jest segment poświęcony zarządzaniu. Dzięki temu studenci mogą uzyskać wykształcenie poparte kompleksową wiedzą z dziedziny zarządzania organizacją. Zdobywają także wszechstronną wiedzę i umiejętności, które są niezbędne do zarządzania projektami, zespołami, a także przedsiębiorstwami.
Praktyka czyni mistrza!
W wyniku dużej ilości zajęć praktycznych, absolwent zarządzania jest w stanie podjąć pracę na stanowisku kierowniczym w każdej branży – nie tylko esportowej.
Co potem?
Ukończenie studiów na kierunku Esport & Zarządzanie stwarza perspektywy zatrudnienia we wszystkich działach gospodarki.
Absolwenci uzyskują:
- Tytuł licencjata
- Dwa dyplomy:
– z zakresu zarządzania | dyplom kierunkowy
– z zakresu zarządzania esportem | dyplom specjalnościowy
- Teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat pracy zespołowej, a także rozpoznawania i diagnozowania wyzwań związanych z zarządzaniem
- Praktyczne umiejętności funkcjonowania w organizacjach (niezależnie od skali i rodzaju działalności)
- Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do wykorzystywania metod nowoczesnego zarządzania,
- Wiedzę na temat niezbędnych narzędzi i technologii związanych z różnymi szczeblami procesu zarządzania.
Dodatkowe benefity studiów stacjonarnych:
Sala Gamingowa
Sala Nagraniowa
Perspektywy zawodowe po ukończeniu studiów esportowych:
💼 Zarządzać organizacją esportową lub drużyną
Zdobędziesz wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu i finansów, dzięki czemu możesz prowadzić własną drużynę, organizację esportową lub współpracować z już istniejącymi strukturami.
🎯 Zostać trenerem esportowym lub analitykiem gry
Poznasz metody treningowe, psychologię zawodnika i analizę danych – co przygotuje Cię do pracy jako trener, analityk lub strateg w profesjonalnych zespołach.
📣 Pracować w marketingu i komunikacji w branży gamingowej
Nauczysz się tworzyć skuteczne kampanie, budować wizerunek drużyny i zarządzać obecnością w mediach społecznościowych.
📊 Zajmować się analizą danych i badaniem rynku esportowego
Zrozumiesz, jak interpretować statystyki i trendy rynkowe – niezbędne przy podejmowaniu decyzji biznesowych i sportowych.
⚖️ Wspierać esport od strony prawnej lub organizacyjnej
Będziesz przygotowany do pracy przy umowach zawodniczych, regulaminach turniejów czy planowaniu wydarzeń esportowych.
👥 Prowadzić projekty i eventy esportowe
Zdobędziesz kompetencje potrzebne do organizowania turniejów, eventów gamingowych, kampanii społecznościowych lub projektów edukacyjnych.
🎥 Tworzyć treści cyfrowe i rozwijać własne kanały
Nauczysz się, jak tworzyć wartościowy content – od streamingu, przez media społecznościowe, po materiały promocyjne dla zespołów czy marek.
🚀 Rozpocząć własny start-up lub działalność w branży gamingowej
Zdobędziesz praktyczne umiejętności biznesowe i narzędzia do prowadzenia własnej działalności – nawet w formie sklepu online, platformy turniejowej czy agencji talentów.
🤝 Pracować w strukturach dużych firm esportowych i gamingowych
Jako absolwent kierunku z wiedzą interdyscyplinarną, możesz podjąć pracę w marketingu, HR, analizie, produkcji wydarzeń czy działach wsparcia organizacji esportowych i gamingowych.
Dlaczego my?
Szukasz praktyk? Wpadaj do devils.one!
DV1 to jedna z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych organizacji esportowych w Polsce. Od początku istnienia kierunku esportowego aktywnie wspierają jego rozwój, oferując merytoryczne wsparcie na różnych etapach. Dla uczniów ANS, DV1 oferuje również praktyki studenckie, dając możliwość zdobycia doświadczenia w organizacji wydarzeń, marketingu i pracy z zespołami.
Od 2019 roku w ich zespołach League of Legends i CS2 grały dziesiątki zawodników, odnosząc sukcesy na turniejach krajowych i międzynarodowych. Współpracują z 24 streamerami z różnych środowisk, docierając do szerokiego grona odbiorców.
Co mówią o nas nasi absolwenci?
Tomasz G. – „Studia z zarządzania esport umożliwiły mi wejście w świat profesjonalnego esportu i zdobycie praktycznych umiejętności. To dzięki nim mogłem realizować projekty i rozwijać streamerów jako Project Manager w devils.one. Niezależnie od tego, czy ktoś planuje zostać zawodnikiem, trenerem, czy też rozwijać się w innych obszarach esportu lub gamingu, uczelnia stwarza ku temu bardzo dobre warunki.”.
Piotr B. –„Jako absolwent Zarządzania w esport na ANS w Pruszkowie, mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że był to niezwykle wartościowy etap w mojej edukacji. Uczelnia daje możliwość studiowania zdalnie, co było dla mnie ogromnym atutem – mogłem łączyć naukę z pracą i rozwijaniem własnej kariery w branży esportowej bez konieczności codziennych dojazdów. Polecam ten kierunek każdemu, kto myśli poważnie o karierze w esporcie – nie tylko jako zawodnik, ale także jako menedżer, trener czy specjalista ds. mediów.”
Bartłomiej T. – „Jeśli oczekujesz możliwości połączenia studiów z pracą, tak aby znaleźć jeszcze w tym wszystkim czas dla siebie – tu go znajdziesz. Na kierunku Zarządzanie o profilu esportowym będziesz mieć sporo okazji do poznania ludzi z branży, co może otworzyć twoją ścieżkę kariery”.
Ważne dla studenta:
Specyfika zjazdów w zależności od trybu studiów
- Studia stacjonarne:
Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku na terenie uczelni. Część zajęć realizowana jest online. - Studia niestacjonarne:
Zajęcia odbywają się w dni weekendowe. Realizowane są online z wykorzystaniem platformy moodle. W ciągu semestru mają miejsce maksymalnie 2x zjazdy offline na terenie uczelni..
Wykaz opłat dla studentów I stopnia (esport)
Jednorazowa opłata rekrutacyjna: 85 zł
Opłaty za semestr: [stacjonarne/niestacjonarne]
Wariant nr 1 | płatność jednorazowa
➡ Czesne za semestr: 3 400 zł
Wariant nr 2 | płatności ratalne
➡ Czesne za semestr: 5x rat | 690 zł każda
UCZ SIĘ POD OKIEM EKSPERTÓW:
Nasza kadra:

dr Natalia Koperska | Psychologia esportu
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Współpracuje z Polskim Komitetem Olimpijskim (nominowana psycholożka) oraz Polskim Komitetem Paraolimpijskim. Posiada Certyfikat Psychologa Sportu I klasy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Członkini European Federation of Sport Psychology.
Od 2016 roku współpracuje z organizacjami esportowymi, m.in. Team Kinguin, DV1, 7more7 i Balista.gg. Współtwórczyni i koordynatorka merytoryczna projektu Reconnect Yourself.
dr Jacek Markowski | Adwokat i doktor nauk prawnych
Specjalizujący się w prawie własności intelektualnej – zwłaszcza w zakresie praw twórców gier komputerowych – absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Pomorskiej Izby Adwokackiej w Gdańsku.
Od ponad dekady doradza branży kreatywnej, gamedev i esportowej, oferując wsparcie w obszarze prawa własności intelektualnej, zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawa prasowego i ochrony dóbr osobistych. Posiada bogate doświadczenie zarówno w obsłudze korporacyjnej, jak i procesowej, w tym przed Sądem Najwyższym. Jest również wykładowcą akademickim, autorem licznych publikacji naukowych i prelegentem na konferencjach branżowych, takich jak Games Industry Law Summit.

Mgr Patryk Stec | Tworzenie treści cyfrowych w internecie
Magister dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz politologii na UMK w Toruniu. Dziennikarz z 13-letnim stażem – pracował dla Onet PS (Esportmania), Gazeta.pl, Sport.pl oraz Weszlo.com. Pracował w PKO Banku Polskim oraz agencjach – obsługiwał m.in. Maraton Warszawski, Movie Games, Bloober Team i Volkswagena. Były Project Manager w Polskiej Lidze Esportowej. Obecnie wydawca online w toruńskim Radiu Gra (Grupa RMF) oraz trener piłkarski UEFA.

mgr Agata Jasińska | Psycholożka sportu i esportu
Doświadczona w pracy z zawodnikami rangi olimpijskiej i półprofesjonalnymi. Członkini PTP, Absolwentka Uniwersytetu SWPS, Akademii Psychologii Sportu i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Zdobyła szeroką wiedzę i umiejętności przy różnorodnych projektach w branży esportowej w organizacji DV1. Współpracowała przy projektach Riot Games, Samsung i Huawei.

Mateusz Ogonowski | Dyrektor kreatywny & Project manager
Doświadczony w realizacji międzynarodowych projektów gamingowych i eventowych, m.in Gaming Zone w MediaMarkt oraz SkillzVault w 6 krajach, za co otrzymał międzynarodowe nagrody.
Twórca programi telewizyjnego SkillFactor, w którym odpowiadał za koncepcję, produkcję i reżyserię. Komentator esportowy i prowadzący transmisje m.in. dla TVP Sport i Games Clash Masters.

Daria Rupniewska | CEO devils.one & Head Client Solutions agencji a41
Odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie procesami operacyjnymi portfolio klientów, siecią streamerów, social media oraz zespołami zawodników i pracowników. Specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu niestandardowych rozwiązań dla marek w branży gamingowej. Doświadczona w procesach strategicznych i innowacyjnych technologiach, jak tworzenie światów w metaverse czy Discordów dla marek. Prelegentka konferencji Equal Esports, IAB Gaming i obozach Esports Skills Camp.

Szymon Kubiak | Chief Growth Officer & co-founder inStreamly
Współtwórca startupu inStreamly, devils.one, a41 oraz konferencji Esport & Gaming Forum. Wcześniej związany z MediaCom Warszawa jako Head of Content Creation.Współtwórca największych kampanii influencerskich i gamingowych w Polsce, dla klientów takich jak Play czy Coca-Cola. Doświadczenie zdobywał także we współpracy z takimi markami jak Volkswagen czy Sony Mobile.

Adam “AgraveiN” Skotak | Full-time streamer
Partner Twitch od 2016 roku. Pasjonat streamingu (dwukrotnie obecny na podium najwięcej streamujących twórców w Polsce), miłośnik gier strategicznych i hack’n’slash, a ponadto weteran karcianek! Organizator eventów i turniejów, a prywatnie mąż, miłośnik zwierząt i koneser Tolkiena.

Jędrzej Smaruj | Producent & Reżyser
Specjalizuje się w gamingu i esporcie, mając w nich ponad 5-letnie doświadczenie. Lead Producent Esports World Cup – największego festiwalu gamingowego na świecie, odbywającego się w Arabii Saudyjskiej. W przeszłości pracował przy takich wydarzeniach jak CS:GO Major w Rio De Janeiro, IEM Cologne czy IEM Katowice. Współzałożyciel i prezes agencji esportowej RIGHTSHOT, w ramach której obsługuje klientów takich jak Ekstraklasa, PZPN, Orlen czy Łomża.

Piotr Adamski | Event & Gaming Manager
Związany z esportem od 2008 roku – wcześniej współtworzył serwisy CSSource.pl, SourceMania.pl, CSGames.pl. Organizator wydarzeń GameFestival, od 2018 roku Event Manager w GoodGame League. W latach 2021–2022 kierował areną ESPORT SPOT. Obecnie zajmuje się organizacją wydarzeń gamingowych i esportowych w H.4.0.S (Warszawa).

Grzegorz Łagowski | Teoria sportu, a ekosystem esportu
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Doświadczenie zdobywał m.in. w klubie Polonia Warszawa, Polskim Związku Koszykówki i agencji SportFive, gdzie odpowiadał za projekty esportowe i współprace sponsorskie z Ekstraklasą. Współtwórca projektu #BiegamDobrze. Obecnie pełni funkcję Partnerships Managera w inStreamly. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Doświadczenie zdobywał m.in. w klubie Polonia Warszawa, Polskim Związku

Bartosz Aparta | Zarządzanie organizacją e-sportową
Zawodowo związany z branżą e-sportową (m.in ESCA Gaming), sektorem budowlanym oraz działalnością polityczną. Występował jako prelegent podczas Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych.
Obecnie wykładowca Akademii Nauk Stosowanych, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania organizacją e-sportową.

Mikołaj Truszczyński | Psycholog trener i mentor esportowy
Psycholog, trener i certyfikowany mentor esportowy, skupiony głównie na scenie League of Legends. Od 2021 do 2024 r. występował na najwyższym szczeblu rozgrywek lig regionalnych. W 2022 wicemistrz Polski oraz reprezentant Ultraligii na European Masters.
Od 2021 do 2024 r. występował na najwyższym szczeblu rozgrywek lig regionalnych. W 2022 wicemistrz Polski oraz reprezentant Ultraligii na European Masters.

mgr Paluch Jakub | Finansowe aspekty prowadzenia drużyny (działalności) e-sportowej / Budowanie modeli biznesowych w e-sporcie
Wiceprzewodniczący Sekcji Sportów Elektronicznych przy KIGEiT. Twórca projektu ELIGA.

Andżelika Skrobot
Absolwentka kierunku Zarządzanie Informacją na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Informatycznych w Warszawie. Swoją przygodę z esportem rozpoczęła w 2015 roku jako Koordynatorka turniejów e-sportowych i Talent Manager w Electronic Sports League (ESL EFG). Lata organizacji wydarzeń esportowych pozwoliły jej na zdobycie cennego doświadczenia w obszarze zarządzania projektami w tym sektorze. Specjalizuje się w koordynacji projektami marketingowymi i technologicznymi, a także zajmuje się projektowaniem rozwiązań i automatyzacji, usprawniających działania zagranicznych biznesów.

Filip Muller
Od 2020 roku związany z sektorem eventowo-projektowym w obszarze innowacyjnych koncepcji gamingowych i esportowych – skupionych głównie na symulacjach wyścigowych. Na co dzień rozwija takie inicjatywy jak ProMasters League czy SimNation, łącząc świat esportu, marketingu i doświadczeń eventowych w spójną całość. Regularnie dzieli się swoim doświadczeniem w ramach paneli eksperckich z zakresu biznesu i zarządzania w esporcie. Jego główna pasja? Wzrost – projektów, ale też i ludzi, z którymi pracuje.

Jakub Janaszek
Product Lead Streamcoi – technologii której największe drużyny esportowe i firmy gamingowe na świecie używają do zarządzania streamerami. Odpowiada za realizację strategii biznesowej oraz relację z kluczowymi partnerami, jak m.in. G2 Esports, MAD Lions i iBUYPOWER. Wcześniej organizator międzynarodowych wydarzeń jak Comic-Con i Games Clash Masters, gdzie odpowiadał za brand marketing.

Patryk Jończyk
Head of Sales w agencji marketingowej beloud, gdzie na co dzień realizuje kampanie z obszaru gamingu z udziałem marek polskich i zagranicznych. Przez 10 lat pracy w branży esportowej poznał ją od podszewki, pełniąc funkcje redaktora, administratora rozgrywek, menadżera profesjonalnych zespołów i influencerów, a także zarządzał mediami społecznościowymi, budując profile takich organizacji jak AGO Esports, Izako Boars czy Misfits Gaming. Twórca grupy Esportowe Świry.
Tabela opłat dla studentów I stopnia (licencjackich) e-sport
opłata rekrutacyjna | czesne za semestr na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych I rok | |
Wariant pierwszy – jednorazowy | 85 zł | 3 400 zł |
Wariant drugi – ratalny | 85 zł | 690 zł (1 z 5 rat) |
Zapraszamy również na nasze studia sportowe na kierunku wychowanie fizyczne.